Web stránka školy www.zsbudatin.sk nie je od októbra 2021 aktualizovaná. Aktuálne informácie a novinky zo života školy Vám prinášame na novej webovej stránke
Prihlasovacie meno: Heslo:
Hľadať
Kontakt

ZÁKLADNÁ ŠKOLA
Slovenských dobrovoľníkov 122/7, Žilina

Tel.: 041/5622074
zsbudatin@zsbudatin.sk

Pokyny a informácie pre rodičov a žiakov k vyučovaniu od 1.6.2020
28.5.2020

Na základe rozhodnutia Ministra školstva, vedy, výskumu a športu číslo: 2020/12033:1-A2110 zo dňa  22.5.2020, Rozhodnutia zriaďovateľa, Mesta Žilina zo dňa 26.5.2020  v súlade s opatrením Úradu verejného zdravotníctva SR č. OLP/4204/2020 z 22.5.2020 riaditeľka Základnej školy, Slovenských dobrovoľníkov 122/7, Žilina obnovuje vyučovanie, prevádzku školského klubu detí a prevádzku školskej jedálne od 1.6.2020.

Mimoriadne prerušenie školského vyučovania v základnej škole zostáva zachované pre žiakov šiesteho až deviateho ročníka  a žiakov, ktorých zákonný zástupca neprejaví záujem o výchovu a vzdelávania žiaka v škole z dôvodu obavy o jeho zdravie. Výchovno-vzdelávací proces pre týchto žiakov bude prebiehať naďalej dištančnou formou.

Základná škola je otvorená na účel výchovy a vzdelávania pre žiakov prvého až piateho ročníka a na účel konania komisionálnych skúšok. Výchovno-vzdelávací proces bude prebiehať prezenčnou formou.

Zákonný zástupca, ktorý chce, aby sa jeho dieťa vzdelávalo v škole, je povinný najneskôr do 28.5.2020 do 15,00 hod. nahlásiť triednemu učiteľovi, či bude navštevovať ŠKD a bude sa stravovať. Pokiaľ tak už urobil, pokladá túto povinnosť za splnenú.

Prevádzka školy je od 7,00 do 16,00 hod.  Vyučovanie prebieha v čase od 7,45 do 12,00 hod. Žiaci sú povinní prísť do školy v čase od 7,00 do 7,45 hod. Neskorší príchod do školy je možný len v odôvodnených prípadoch ( napr. lek. vyšetrenie.) Po skončení vyučovania je v prevádzke školský klub detí. Predpokladáme, že ranný príchod žiakov do školy v  prvý deň bude dlhší, nakoľko každý žiak musí odovzdať vyhlásenie, bude mu zmeraná teplota pri vchode a vydezinfikuje si ruky. Ďalšie dni už bude len meraná teplota a dezinfekcia rúk.

Základná škola do konca školského roka 2019/2020 neorganizuje žiadne spoločné akcie – besiedky, rozlúčky so školským rokom, školy v prírode, viacdňové školské výlety a iné hromadné podujatia, kde dochádza k združovaniu väčšieho množstva osôb.

Žiaci 1.-5. ročníka v prezenčnej forme budú rozdelení do skupín, kde bude najviac 20 žiakov. Zloženie žiakov v skupinách zostáva rovnaké aj pre školský klub detí. V skupinách môžu byť spolu aj žiaci, ktorí pred mimoriadnym prerušením prevádzky, neboli v spoločnej triede alebo v spoločnom ročníku. Vytvorená skupina sa nebude meniť, aj keď počet žiakov klesne, nebude dochádzať k migrácii žiakov medzi jednotlivými skupinami. K zmene skupiny môže dôjsť až v nasledujúcom týždni. Počas týždňa môžu byť prijatí do skupiny žiaci, ktorých zákonní zástupcovia zmenili rozhodnutie o nástupe do školy. Vyučovanie na škole nebude prebiehať podľa rozvrhu.

Žiaci  1.-4. ročníka, ktorí nastúpia na prezenčnú formu vzdelávania si prinesú okrem rúška do školy: kľúčik od skrinky, prezuvky, peračník, desiatu, čip na obed ak nie je uložený u vychovávateľky, učebnicu SJL+zošit/PZ, MAT+zošit/PZ, učebnicu Prírodovedy/Prvouky+PZ, učebnicu Vlastivedy+PZ.

Žiaci 5. ročníka si prvý deň prinesú kľúčik od skrinky, prezuvky, peračník, desiatu, čip na obed, učebnicu SJL+PZ/zošit, učebnicu BIO+PZ/zošit. Ďalšie dni podľa pokynov vyučujúceho.

Učebnice, PZ a zošity si žiaci nechajú v škole, budú ich používať na vyučovaní, podľa pokynov vyučujúceho.

Dištančnú formu vzdelávania zabezpečujú učitelia 2. stupňa pre žiakov 2. stupňa. Žiaci 5. ročníka, ktorí nenastúpia na prezenčnú formu vzdelávania budú mať zabezpečené dištančné vzdelávanie učiteľmi, tak ako doteraz. Vyučujúci sa budú v piatom ročníku pri prezenčnej forme striedať nasledovne: pondelok až streda 1 vyučujúci, štvrtok a piatok iný vyučujúci.

 Vyučujúci zabezpečujúci prezenčnú formu vzdelávania v ročníkoch 1-4 zabezpečia dištančné vzdelávanie žiakov zasielaním úloh, ktoré boli prebrané v škole spôsobom, aký doteraz používali pri dištančnej forme vzdelávania.

Pri ceste do školy sa sprevádzajúce osoby a žiaci  riadia opatreniami Úradu verejného zdravotníctva SR a pokynmi Regionálneho úradu verejného zdravotníctva. Sprevádzajúce osoby sa vo vnútorných priestoroch školy nepohybujú !!!

Žiaci prichádzajú do školy s prekrytými hornými dýchacími cestami rúškom. Pri vstupe im prevádzkoví zamestnanci odmerajú teplotu. V prípade teploty vyššej ako 37,5 o C nemôže žiak  vstúpiť do zariadenia. Pokiaľ nemá žiak  zvýšenú teplotu, má rúško a vydezinfikuje si ruky  pokračuje ďalej do budovy školy.

V prípade merania telesnej teploty dochádza k spracúvaniu osobitnej kategórie osobných údajov dotknutých osôb. Na základe uvedeného máme ako prevádzkovateľ v zmysle čl.13 všeobecného nariadenia o ochrane osobných údajov (GDPR) povinnosť oboznámiť dotknutú osobu o podmienkach spracúvania jej osobných údajov. V zmysle tohto Vás informujeme tu

POZOR !!! Všetci žiaci nepôjdu po dezinfekcii rúk  ku svojim skrinkám.  Z dôvodu zabezpečenia odstupov od žiakov pri školských skrinkách bude vstup žiakov nasledovný.

Žiaci 1.B, 2.B, 3.B a 4.B vstupujú do školy cez vchod do telocvične a veci si odložia vo svojich skrinkách.

Žiaci 1.A, 2.A, 3.A , 4.A vstupujú do školy cez hlavný vchod a veci si zavesia na vešiaky pred triedou, kde budú mať vyučovanie.

Žiaci 5.A a 5.B vstupujú cez hlavný vchod a veci si odložia do svojich skriniek.

Z dôvodu zabezpečenia dostatočného priestoru pre žiakov, žiaci budú mať vyučovanie v nasledovných triedach

1. skupina-žiaci 1.A sa učia aj ŠKD bude v triede 1.A, vyučujúci Mgr. Fojtíková, ŠKD p. Vršanská

2. skupina-žiaci 1.B sa učia aj ŠKD bude v triede 1.B, vyučujúci Mgr. Grečnárová, ŠKD Mgr. Trnková

3. skupina-žiaci 2.A sa učia aj ŠKD bude v triede 2.A, vyučujúci Mgr. Bušíková, ŠKD p. Škorvánková

4. skupina-žiaci 2.B sa učia aj ŠKD bude v triede 6.A, vyučujúci Mgr. Mičicová, ŠKD Mgr.Maluniaková

5. skupina-žiaci 3.A sa učia aj ŠKD bude v triede 4.B, vyučujúci Mgr. Ústupská, ŠKD Mgr. Kyšová

6. skupina-žiaci 3.B sa učia v triede 3.B, ŠKD nie je. Prihlásení žiaci z 3.B do ŠKD sa vyučujú v skupine č. 5.

7. skupina-žiaci 4.A sa učia aj ŠKD bude  v triede 4.A, vyučujúci Mgr. Zajacová, ŠKD Mgr. Krajčírová

8. skupina-žiaci 4.B sa učia aj ŠKD bude v triede 9.A, vyučujúci PaedDr. Švaňová, ŠKD PaedDr. Ďurišová

9. skupina- žiaci 5.A a 5.B sa učia v triede 5.B, vyučujúci Mgr. Majerčiaková. Vyučujúci v 9. skupine sa budú striedať už horeuvedeným spôsobom.

Zákonný zástupca predkladá zamestnancovi, ktorý kontroluje vstup do budovy školy,  pri prvom vstupe žiaka do školy, alebo po každom prerušení dochádzky v trvaní viac ako tri dni písomné vyhlásenie, že žiak neprejavuje príznaky prenosného ochorenia a nemá nariadené karanténne opatrenie. Triedny učiteľ je povinný upozorniť prevádzkových zamestnancov, od ktorého žiaka má požadovať opätovné vyhlásenie .  Písomné vyhlásenie je k dispozícii na web stránke školy v príspevku Prevádzka školy od 1.6.2020. Žiak si do skrinky odloží rezervné rúško ( pre prípad znečistenia svojho používaného rúška). Ruky si umýva mydlom bežným  spôsobom. Zakazuje sa používanie textilných uterákov. Žiak nosí rúško všade vo vnútorných priestoroch základnej školy, okrem svojej skupiny,. Žiakom triedni učitelia odovzdajú samozatváracie vrecká na odloženie rúška v triede. 

Nepedagogickí zamestnanci nosia rúško. Pedagogickí zamestnanec (učiteľ, asistent učiteľa, špeciálny pedagóg) má odporučené nosiť rúško alebo ochranný štít pri výchovno-vzdelávacom procese, v ostatných prípadoch nosia rúško alebo ochranný štít.

V miestnosti, v ktorej sa skupina zdržuje, učiteľ zabezpečí časté a intenzívne vetranie. Nemôžu sa používať ventilátory.

Zvonenie na vyučovacie hodiny bude vypnuté. Učiteľ si zorganizuje vyučovanie tak,  aby boli zabezpečené  psychohygienické potreby (jedlo, odpočinok, nápoje, toaleta). Nebudú sa dodržiavať 45 minútové vyučovacie hodiny. Pri presune žiakov v skupinách na chodbe, návšteva toaliet , presun a pohyb v jedálni, presun a pohyb na ihrisku musí byť dodržaný minimálny kontakt medzi skupinami, jednotlivcami , vrátane zamestnancov. 

Stravovanie bude prebiehať v školskej jedálni. Stravovať sa môžu najviac 2 skupiny žiakov. Prevádzka jedálne bude upravená tak, aby skupiny neprichádzali vzájomne do kontaktu. Povinnosťou zákonného zástupcu alebo žiaka je odhlásiť sa deň vopred zo stravy, ak mu je známe, že nasledujúci deň nenastúpi na vyučovanie. Počas mimoriadnej prevádzky sa stravujú žiaci, ktorí sú prítomní na prezenčnej forme vzdelávania, obedy sú hradené zo štátnej dotácie na stravu za dodržania doterajších pravidiel. Výdaj jedla musí byť uskutočnený do 3 hodín od jeho prípravy. Stravu vydáva personál spolu s čistým príborom. Žiaci si sami jedlo a pitie nedokladajú a neberú si ani príbory. Harmonogram stravovania skupín žiakov je zverejnený na web stránke školy v príspevku Prevádzka školy od 1.6.2020 . Po odstravovaní skupiny žiakov, zamestnanec školskej jedálne zabezpečí dezinfekciu stolov a stoličiek. Zamestnanci školskej jedálne sa musia riadiť prevádzkovým poriadkom v čase mimoriadnej situácie.

 

Klasifikačná porada sa bude konať 22.6.2020 o 13,00 hod. Do tohto termínu musia byť zaokrúhlené všetky známky. Všetky výchovné predmety (VYV, HUV, TV, ETV, NV, PV) a technika v ročníkoch 2.-9.  budú hodnotené slovne – absolvoval/neabsolvoval, ostatné predmety budú klasifikované známkou. Žiaci 1. ročníka budú hodnotení slovne.

V týždni od 22.6 do 26.6.2020 bude prebiehať za prítomnosti triednych učiteľov a učiteľov, ktorí sú zodpovední za sklad učebníc 1. a 2. stupňa, odovzdávanie učebníc, kľúčov od šatňových skriniek a čipov na výdaj obedov – len od žiakov, ktorí odchádzajú zo školy!!!. Harmonogram odovzdávania:

22.6.2020 od 8,00 hod. 9. ročník

23.6.2020 od 8,00 hod.  8. ročník

24.6.2020 od 8,00 hod. 7. ročník, 4. ročník

25.6.2020 od 8,00 hod. 6. ročník, 3. ročník

26.6.2020 od 8,00 hod. 5 ročník, 2. ročník

Spôsob odovzdávania vysvedčenia žiakom  bude ešte upravený.

Nikto s príznakmi infekcie dýchacích ciest, ktoré by mohli zodpovedať známym príznakom COVID-19 (zvýšená teplota, kašeľ, zvracanie, kožná vyrážka, hnačky, náhla strata chuti a čuchu, iný príznak akútnej infekcie dýchacích ciest) nesmie vstúpiť do priestorov základnej školy.

Ak žiak v priebehu dňa vykazuje niektorý z možných príznakov COVID-19, je nutné umiestniť ho do samostatnej miestnosti a kontaktovať zákonného zástupcu, ktorý si ho bezodkladne vyzdvihne.  O podozrení na nákazu COVID-19 informuje základná škola príslušný RÚVZ tak, ako je to v prípade iných infekčných ochorení.

Škola zabezpečuje dezinfekciu priestorov nasledovne:

Kľučky na vstupných dverách sa musia dezinfikovať 3 x dopoludnia, 3 x popoludní ( v prípade potreby aj viac krát). Na dezinfekciu povrchov (kľučky, stoly, stoličky, PC.....) okrem podláh sa bude používať prípravok oxychlorin v pomere 1:10, na dezinfekciu podláh sa bude používať savo alebo iný vhodný prostriedok, na dezinfekciu rúk Burbegel. Za plnenie dávkovačov dezinfekcie zodpovedá školník okrem dávkovača v školskej jedálni.

 

 

 

 

 

 

 

Odkazy

alf-logo.jpg, 58kB
zborovna_sk1.jpg, 11kB
bez_kriedy.jpg, 6,0kB